tisdag 24 maj 2016

Trädgård in progress

Vi har bott i vårt hus i några år och känner nu att vi bott in oss så pass att vi är redo för trädgården. Vi köpte ett äldre hus där trädgården ju egentligen var befintlig, men vi vill gärna göra om den så  den passar oss. 

Vi har haft hjälp med planeringen av vår hortonom Daniela och tror och hoppas att det skall bli en trädgård just för oss och våra behov. 

Jag tänkte att ni skulle få följa med hur arbetet i trädgården fortskrider. Men vänta er inga stordåd för vi är ändå en tvåbarnsfamilj med två butiker, fotboll, agility, båtliv och villaliv. Men i sakta mak skall ni få se hur vår trädgård växer fram. Hoppas att någon också kanske kan få ideer till sin egen trädgård. 

Vi har börjat arbetet med "trädgårdlandet". Vi skall odla jordgubbar, smultron och en del andra nyttoväxter i pallkragar. 


Vi har grävt ur den del där vi skall ha "trädgårdslandet" och fyllt med sand. Detta för att det inte skall bli långt gräs kring pallkragarna. En tjock duk satte vi under sanden. 


Sedan bestämde jag mig för att använda färdiga pallkragar istället för att bygga egna. Anledningen är främst tidsbristen och kunskapen att såga rakt.


Jag bestämde mig för att måla pallkragarna gråa. Stenplattorna sänkte jag ner lite i sanden för att man inte skall slå i tårna. Nu fattas bara lite jord och  jordgubbsplantor. 

//Fia


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar