onsdag 20 juli 2016

Jag lovade att skriva mer om vårt deltagande i Langradin. Nu råkade det sig att jag tog en semestervecka förra veckan och bloggen har fått vila, men nu skall ni äntligen få läsa om vad vi hittade på.
 
Något egentligen tema hade vi inte från början utan utgick ifrån vad vi hade i garderoben och gjorde matchande "buketter". Så här i efterhand kan man konstatera att det i alla fall kanske blev olika varianter av brudsmycken.
 
 
Vi hade hjälp av Emil som körde skylten så att alla visste vem vi har. Emil fick en hårkrans av krysantemer, blårisp och brudslöja.
 
 
 
Vår sommarjobbare Maria fick en stor bukett att hålla i med solrosor, krysantemer och rosor. Somrigt, klassiskt och vackert.
 
 
Vill man vara lite annorlunda så finns det ju andra alternativ än en klassisk bukett. Febes paraply var gjort av aluminiumtråd och fastlimmade krysantemer. Inte så praktiskt om de regnar men annars är det ett roligt alternativ.
 
 
 
Lena var lite rockigare och vi tyckte att det krävdes en lite mer dramatisk bukett. En rund bukett av nejlikor och matchande pinnar.
 
 
 
Jag och dottern hade två olika varianter av en handväska. Stommen till min hanväska är stickad av aluminiumtråd. Sedan har blommorna fästs i stickmassa. Dotterns handväska var av brudslöja och dekorerad med rosor och alstromeria. I min handväska kan man också ha med lite småsaker som telefon och läppstift.
 
 
 
Så här fina var vi!
 
Nu skall jag tillbringa helgen på fotbollscup i Kokkola men förhoppningsvis skall jag också hinna med att fota helgens brudbuketter så jag har något vackert att visa upp nästa vecka.
 
Njut av solen!
 
//Fia
 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar