torsdag 1 september 2016

Igen en dag med regn och rusk. Jag tycker att kvoten för regndagar borde vara uppfylld för länge sen detta år. Men så är det ju september och höst och rätta tiden för regnrusk.
 
Hösten är faktiskt min favorit årstid, när det inte regnar då vill säga. Jag gillar höstens starka färger, vackra septemberdagar och igen tid för brasmys, lyktor och ljus.
 
I blomsterbranschen är det roligt att leka med höstens färger och blanda friskt. Tidigare idag fixade jag höstbuketter i Nykarlebybutiken, och visst blir det vackert med mycket färg.
 
 
 
 
 
Annars får man försöka pyssla lite extra och pigga upp sig dessa regniga dagar. Plocka lite i butiken och fräscha upp. Vackra kransar har vi fått in och produktionen av höstplanteringar är i full gång.  
 



Vår duktiga Lena har också varit i full gång med pysslandet och fixade till en barnhörna i Nykarlebybutiken. Här kan man hitta saker till barnrummet från Done by Deer, Bloomingville och Glimra Förlag.
 


Vi fick leverans av nya doftljus från Majas Cottage. Härliga dofter med olika budskap. Perfekt för höstmörkret och som gåva. Majas Cottage har jag ju bloggat om tidigare och deras insamling till Barncancerfonden. Målet för år 2016 är att samla in 1 300 000 kronor och för tillfället har man lyckats att samla in 1 069 999 kronor.
 



 
 
Nu hoppas vi på fina höstdagar, långa promenader och mycket mys.
 
//Fia
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar