lördag 12 december 2015


Lucka 12


En trädgårdsmästare


Jag heter Eva-Lena men alla kallar mej Lena. Jag driver tillsammans med Fia den här bloggen. Ni kan träffa mig i båda butikerna, det vill säga både i Vörå och i Nykarleby. Jag arbetar varannan vecka i Vörå och varannan vecka i Nykarleby. Jag bor med min familj, man och två barn, två katter och två hundar, i Maxmo skärgård. Jag brinner naturligtvis för trädgården! Det är en kär hobby som nu blivit mitt yrke. Jag har nämligen jobbat i många år som närvårdare men har nu skolat om mig till trädgårdsmästare istället och det är något jag inte ångrar! Jag är trädgårdsmästare inom grönsektorn vilket betyder att jag, i min utbildning, främst koncentrerat mig på uteväxer som träd, buskar och perenner, på beskärning, anläggning och trädgårdsplanering. Men naturligtvis har jag även haft blomsterbinderi på schemat.  På City Florist har jag jobbat sedan april.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar