torsdag 3 december 2015

Lucka 3

Presentation av floristen

Vi tänkte att det också skulle vara roligt att presentera personalen i vår julkalender. Så att ni vet hur vi ser ut och vilka trevliga människor som jobbar hos oss!



Först ut är jag själv! Jag heter Ann-Sofie men kallas för Fia. Jag är en av de två som driver denna blogg och äger City Florist butikerna tillsammans med min man Stefan. Vi bor i Vörå med våra två barn Elin 9 år och Emil 7 år.

Jag är till grunden utbildad politcies magister och har läst statskunskap och offentlig förvaltning. Efter att vi köpte blomsterverksamheten har jag utbildat mig till florist och blev klar med de studierna 2011. 2014 blev jag också klar med studier i kyrkohistoria och fick teologie magistersexamen.

När jag inte jobbar tycker jag om att springa, sjunga i kör och umgås med barnen. För att hålla motivationen uppe med löpning så brukar jag delta i ett antal lopp under året. Längsta jag sprungit är 31 km i Ruka i maj 2015 när jag deltog i NutsKarhunkierros. Dit är jag också på väg i maj 2016. Stora drömmen är väl att någon gång klara av ett maraton.
                                     Terrängen i NutsKarhunkierros maj 2015.

Att vara egenföretagare har sina sidor men jag trivs mycket bra med mitt jobb och det bästa tycker jag är variationen. Ingen dag är den andra lik. Alla trevliga kunder förgyller dagen och så får man vara kreativ och jobba med händerna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar